Portale społecznościowe

Znów odejdziemy lekko od zwykłego pozycjonowania i kolekcjonowania linków zwrotnych i przyjrzymy się trochę stronom, które obecnie napędzają internet, a świat szaleje na ich punkcie. Codziennie rzesze ludzie przesiadując na tych portalach, o nich się mówi w telewizji, radiu, na ulicach. Dziś mamy do czynienia z Internetem zwanym Web 2.0. Oznacza to ni miej ni więcej, że najpopularniejszymi witrynami w sieci są te, w których to użytkownicy dzielą się i generują treść.? Takie portale wbrew temu co może nam się wydawać nie powstały niedawno, 2, czy 3 lata temu, ale już pierwsze pomysły na tego typu portale zrodziły się ponad 10 lat temu. Przecież Facebook zaczynał już w 2004 jako portal dla studentów i znajomych jego założycieli. Warto zainwestować trochę czasu w to zjawisko bo można stamtąd osiągnąć zadowalający ruch i klientów, dzięki poleceniom.

Najpopularniejszym z takich serwisów jest dobrze znany i nie zawsze lubiany Facebook. Na tym portalu ilość kont może przyprawiać o zawrót głowy, bo liczone one są w setkach milionów. Jest to niesamowity wynik, zważywszy na tempo przyrostu użytkowników. Odpowiednikiem Facebooka w Polsce jest portal Nasza klasa.

Bardzo popularnym staje się marketing i reklama na wymienionych serwisach. Wiele firm i zwykłych stron otwiera swoje strony „fan page” na tych portalach, dzięki czemu niejako zbliża się do swoich odbiorców. Jest to o tyle ważne, bo wtedy nasi klienci czy użytkownicy mogą mieć bliski i bezpośredni kontakt znamy – twórcami i właścicielami stron. Tworzy to więź zaufania i pozwala dotrzeć do szerszego grona ludzi.

Wykorzystywać portale społecznościowe możemy w różnych celach, czy to w prowadzaniu jakichś kampanii społecznościowych mających na celu wypromowanie nowej, wchodzącej na rynek marki, czy poprzez organizacje konkursów. Docierać do mas można za pomocą przycisków „lubienia”, gdy jakiś użytkownik polubi nasz fanpage, wtedy jego znajomi są o tym informowani, dzięki czemu możemy zwiększyć ilość odwiedzin naszej strony lub zyskać nowych klientów.